دستگاه رادیوگرافی

ساخت وبلاگ

رادیوگرافی دندانپزشکی  و روشهای مختلف تهیه عکس از دندان توسط این دستگاه

 

رادیوگرافی دندانپزشکی   دستگاهی است برای عکسبرداری از دندان.این دستگاه میزان پوسیدگی دندان را نشان می دهد و دندانپزشک قبل از اینکه شروع به انجام کارهای درمانی اولویتش این است که عکس را مشاهده کند.دندانپزشک علاوه بر میزان شدت پوسیدگی می تواند مشکلات دیگری همچون تومور,آبسه و کیست را هم در صورت وجود مشاهده کند و تشخیص این مشکلات قبل از اینکه کاری بر روی دندان انجام شود از اهمیت ویژه ای برخوردار است.

در گذشته به دلیل نبود این امکان برای بالا بردن اگاهی دندانپزشک مشکلات عدیده ای در حین کار به وجود می امد و حتی برخی بیماران جان خود را از دست میدادند تنها به دلیل عدم تشخیص توموری که داشتند و با چاقو خوردن به این تورمور انرا فعال می کردند و فرد جان خود را از دست می داد. در برخی مواقع دندانپزشک با معاینه در مطب ممکن است مشکلی را در دندان مشاهده نمی کند ولی با تهیه عکس رادیوگرافی پوسیدگی های میان دندان خود را نمایان می سازند و حتی دندانپزشک می تواند وضعیت ریشه دندان و یا وجود دندان نهفته را به خوبی تشخیص دهد.

انواع مختلفی از عکسبرداری توسط رادیوگرافی دندانپزشکی   وجود دارد و قالب رایج ان رادیوگرافی داخل دهانی است و در این روش جزئیات زیادی از داخل دهان نمایش داده می شود.از جمله این شواهد می توان به مشخص شدن میزان پوسیدگی دندان,وضعیت ریشه های دندان، بررسی وضعیت استخوان های اطراف دندان و وضعیت دندان در حال رشد.روش دیگرعکسبرداری رادیوگرافی خارج دهانی است که دستگاه رادیوگرافی در خارج از دهان بیمار قرار داده می شود و عکسی که توسط این روش تهیه می شود میزان جزئیات کمی را نشان می دهد و بیشتر فک و جمجمه را شامل میشود.

در کشورهای اروپایی و امریکایی از روش رادیوگرافی خارج دهانی زیاد استفاده می شود ولی در کشور ما این روش انجام پذیر نیست زیرا وزارت بهداشت مجوزهای لازم برای انجام این روش را مراکز نمی دهد.در زمان انجام عکسبرداری نکات مهمی وجود دارد که در تمامی مراکز با دقت انجام می شود و باید خاطر نشان کرد که عکسبردای از دندان هیچ گونه دردی ندارد.

سوالی که اغلب بیماران در مراجعه به مراکز عکسبردای می پرسند این است که ایا اشعه ایکس ساطع شده از رادیوگرافی دندانپزشکی   برای بدن مضر است و در اینده مشکلاتی را به بار خواهد اورد؟ در رابطه با این مساله باید به شما بگویم زمانی که به مرکز تصویربرداری مراجعه می کنید اپراتور دستگاه به شما یک روپوش سربی می دهد تا از بدن شما در برابر اشعه ساطع شده از دستگاه مراقبت کند دوما این میزان از اشعه برای بدن هیچگونه ضرری ندارد و اسیبی به هیچ بافتی از بدن نمی زند.

میزان دوز اشعه ای که رادیوگرافی برای عکسبرداری از دندان ساطع م یکند چیزی حدود 0.005 میلی سیورت که مقدار بسیار کمی است که اگز شما با هواپیما یک سفر به مدت زمان یک یا دوساعت داشته باشید بدن شما همین میزان از اشعه را دریافت می کند.

گرفتن عکس از دندان به وسیله  رادیوگرافی دندانپزشکی  برای زنان باردار به تعدا 4 بار مشکلی ندارد البته بهتر است این کار را بعد از یه ماهگی بارداری انجام دهند زیرا سه ماه اول دوره مهمی در تکامل و رشد جنین است و بهتر است بعد از این دوران این کار را انجام دهند و بعد از ان انجام ان ایرادی ندارد البته در موارد خاص این کار باید تحت نظر دکتر معالج انجام پذیرد.

دستگاه رادیوگرافی...
ما را در سایت دستگاه رادیوگرافی دنبال می کنید

برچسب : رادیوگرافی دندانپزشکی , رادیوگرافی,رادیوگرافی دندان,دستگاه رادیوگرافی, نویسنده : marzi radiographicomteb بازدید : 204 تاريخ : دوشنبه 5 اسفند 1398 ساعت: 18:06

رادیوگرافی دندانپزشکی و اسانترین راه انتخاب برند مناسب این دستگاه

همه ما می دانیم که اشعه ایکس یک ابداع مهم و کاربردی است که در بخش پزشکی ودندانپزشکی بسیار مورد استفاده قرار گرفته است.تجهیزات مهمی که با نبود اشعه ایکس به هیچ عنوان نمی توانستند کارایی که الان دارند را داشته باشند. رادیوگرافی دندانپزشکی   یکی از این تجهیزات در زمینه عکسبرداری از دندان است که کار کرد اصلی ان با شاعه ایکس است.

تمامی برندهایی که از این محصول در بازار وجود دارد همه واراتی هستند و شرکت هایی که این محصول را وارد کشور می کنند باید مجوزهایی را از سازمان انرژی اتمی دریافت کنند تا بتوانند محصولات خود را وارد کشور کنند.چون کار اصلی این دستگاه اشعه ایکس است باید امار ورود ان دستگاه ها به کشور دقیق باشد و از طرف دیگر هردکتری که می خواهد انرا خریداری کند باید از مجوزخرید از سازمان انرژی اتمی را دریافت کرده باشد و در زمان خرید انها را ارائه دهد تا شرکت بتواند دستگاه را به دکتر بفروشد.

همه این سخت گیری ها و دریافت مجوزها برای این است که مبادا سوء استفاده گرانی از رادیوگرافی دندانپزشکی   استفاده نابه جا داشته باشند.خلاصه کلی واردات و خرید این دستگاه مهم را به شما عزیزان توضیح دادیم در ادامه این مقاله قصد دارم تا اهمیت این وسیله را مورد بررسی قرار دهم و نحوه خرید برند های برتر در بازار را به شما عزیزان معرفی کنم.

به طور قطع می توان گفت که نبود این دستگاه در کار دندانپزشکی منشا بروز بسیاری از مشکلات و اتفاقات نادانسته در حیطه دندانپزشکی می بود.اینکه امروزه هر دنانپزشکی قبل از اینکه کار درمانی را برای بیمار انجام دهد از او می خواهد که یک عکس از دهان و دندان خود تهیه نماید و دندانپزشک بعد از مشاهده این عکس ها کار خود را انجام می دهد و این امر مانع از بروز مشکل در روند درمان می شود.

برای خرید رادیوگرافی دندانپزشکی   زمانی که به بازار تجهیزات دندانپزشکی مراجعه می کنید با تعداد زیادی از نام های مختلف برندها روبرو می شوید که شما را دچار سردرگمی خواهند کرد ولی اگر از روش درست تحقیقات خود را در زمینه پیدا کردن برند مناسب دنبال کنید به نتایج درست  و مطلوبی خواهید رسید.در ادامه این روش درست را برایتان تعرف خواهم کرد که اگر دوست داشتید می توانید برا ی خرید هر نوع تجهیزاتی مورد استفاده قرار دهید.

متاسفانه در در زمینه تولید این محصول هیچ تولید کننده ی داخلی نداریم و همه برندها وارداتی هستند وقلذا شما باید از میان برندهای وارداتی یکی را انتخاب کنید.در ابتدای امر بهتر است تا نام این محصول را در اینترنت سرچ کنید و سایت های مربوطه را پیدا کنید بعد از یافتن این سایت ها می توانید برندهای مختلف را در داخل انها مشاهده کنید و اطلاعات مربوط به هر برند را مطالعه کنید و حتی بفهمید هر برند متعلق به کدام کشور است.

بعد از کسب این اطلاعات کلی و این که کدام برند از رادیوگرافی دندانپزشکی   پاسخگوی نیازهایتان است می توانید با تماس با شرکت های فروشنده  از اطلاعات کاشناسان فروش انها استفاده کنید و اطلاعات جامع را از این افراد بدست اورید و خرید خوب و کارامد را انجام دهید.

 

دستگاه رادیوگرافی...
ما را در سایت دستگاه رادیوگرافی دنبال می کنید

برچسب : رادیوگرافی دندانپزشکی , رادیوگرافی,رادیوگرافی دندان,دستگاه رادیوگرافی, نویسنده : marzi radiographicomteb بازدید : 190 تاريخ : چهارشنبه 9 بهمن 1398 ساعت: 19:32

پرفروش ترین رادیوگرافی دندانپزشکی در بازار تجهیزات دندانپزشکی ایران

درود  و وقت بخیر داریم خدمت تمامی خوانندگان گرامی که همیشه ما را با کامنت های مثبت خود همراهی کرده اید و حس خوبی را برای ادامه به ما داده اید ، در این مقاله در خدمتتون هستیم با بررسی ایتم هایی که پرفروش ترین رادیوگرافی دندانپزشکی    در بازار تجهیزات دندانپزشکی ایران را تعیین می کنند .

در ابتدا لازم می دانم چند نکته را خدمت شما عرض نمایم ، اول اینکه تمامی برندهایی که در بازار موجود هستند از لحاظ تاییدیه های استاندارد قبل از ورود به ایران بررسی می شوند و می توان گفت که از لحاظ ایمنی و امنیت پزشک و بیمار جای هیچگونه نگرانی نیست و وارد کنندگان گرامی موظف به گرفتن تاییدیه از وزارت بهداشت و در برخی موارد سازمان انرژی اتمی هستند و در صورتی که دستگاه وارداتی انها نتواند این گواهی نامه ها را اخذ نماید به هیچ وجه وارد کشور عزیزمان نخواهد شد .

بعد از این مقدمه سوال اول و مهم که بیشتر دندانپزشکان در هنگام خرید دستگاه  رادیوگرافی دندانپزشکی    از ما و دیگر کارشناسان تجهیزات دندانپزشکی می پرسند این است که چرا فلان برند از فلان برند گرانتر است و چرا دستگاه X از دستگاه Y بهتر است ، برای جواب به این سوال باید چند نکته را مورد بررسی قرار دهیم :

  1. کیفیت هد دستگاه : جزء نکات بسیار مهم است که هم در قیمت دستگاه تاثیر گذار است و هم در تامین امنیت کاربران دستگاه در هنمگام استفاده از آن و می توان گفت که طول عمر دستگاه وابسته به کیفیت و نوع طراحی آن است .
  2. کیفیت و جنس بندنه دستگاه : جنس بدنه می توان ایتمی جهت تعیین قیمت دستگاه و همچنین تایین کننده کیفیت و دوام آن باشد ، چرا که در هنگام استفاده مهمترین جایی که به کاربر به صورت مداوم با ان در ارتباط است همین بخش می باشد و حتمی باید در برابر ضربه ، نفوذپذیری مایعات ، عدم پوسیدگی در دراز مدت و همینطور قابلیت استریلازاسیون کیفیت مطلوبی داشته باشد و به انواع مواد استریل مورد استفاده در مطب ها و کلینیک های دندانپزشکی مقاوم باشد .
  3. کیفیت و انعطاف پذیری بازو : بازو ها و مفاصل دستگاه یکی دیگر از مواردی است که در تعیین قیمت آن نقش دارند چرا که راحتی در کاربری را ممکن می سازند و باعث تثبیت موقعیت دستگاه در جای صحیح در زمان اکسپوز خواد شود ، در حال حاضر اگر دستگاه های موجود در بازار از دو مفصل تا سه مفصل پشتیبانی میکنند که حتمی بازو های سه شکن یا از بهره وری بالاتری برخوردار می باشند و می توانند پوزیشن مد نظر شما را به صورت دقیق تری فراهم آورند .

یکی دیگر از مواردی که حتمی در هنگام خرید دستگاه  رادیوگرافی دندانپزشکی    باید به آن توجه داشت تعداد اکسپوز و یا طول عمر هد رادیوگرافی است به طور مثال با یک دستگاه مطلوب می توان حداقل 2000 اکسپوز داشت و در طول زمان قدرت این اکسپوز ها هم به هیچ عنوان نباید تغییر کند .

بنابراین  می توان نتیجه گرفت که قیمت دستگاه  رادیوگرافی دندانپزشکی    بسیار بسیار وابسته به کیفیت ساخت تمامی قطعات ان دارد و باید به تمامی نکات بالا که مطرح شد با دقت توجه نمایید تا خریدی سایسته را تجربه نمایید و دستگاهی با کیفیت مطلوب را مورد انتخاب قرارداده و از استفاده از آن لذت ببرید .

با آرزوی موفقیت برای شما همراه عزیز تا مقاله بعدی روزگار خوشی را برای شما از خداوند خواستارم .

 

دستگاه رادیوگرافی...
ما را در سایت دستگاه رادیوگرافی دنبال می کنید

برچسب : رادیوگرافی دندانپزشکی, نویسنده : marzi radiographicomteb بازدید : 149 تاريخ : پنجشنبه 15 فروردين 1398 ساعت: 17:16